آموزشی

پارچه حوله ‌ای چیست؟

پارچه حوله ای چیست؟

پارچه حوله ‌ای چیست؟

پارچه حوله ای چیست؟ ، پارچه حوله ای از آن دست پارچه‌هایی است که بافتی بسیار لطیف دارد. این نوع پارچه قدرت جذب بالایی دارد و به سرعت می‌تواند آب یا رطوبت محیط را جذب خود کند. این نوع پارچه معمولاً به شکل دو رو نخ تولید می‌شود که کیفیت و کارایی بهتری را به پارچه می‌دهد.

پارچه حوله ای که به آن پارچه تری نیز می‌گویند، گرم است. در واقع در صورتی که آن را تبدیل به لباس یا حوله کنید می‌تواند گرمای بدن شما را به خوبی حفظ کند. این پارچه انواع و کاربردهای مختلفی دارد که در ادامه آنها را بررسی کرده‌ایم.

با شنیدن نام پارچه حوله ‌ای ابتدایی‌ترین تصور ما پارچه‌های حوله ضخیم برای تنپوش و یا حوله‌های خشک کن دست و صورت هستند. اما جالب است بدانید پارچه‌های تریکو حوله ای ، پارچه‌ای مناسب برای لباس‌های خانگی و حتی بیرونی هستند که جنس‌های بسیار لطیفی دارند و بسیار مناسب این کار هستند.

این لباس ‌های حوله ای اگرچه بیشتر مناسب فصول سرد سال است اما به ضخامت پارچه‌های حوله خشک کن نبوده و با آن متفاوت است. این پارچه‌ها بر خلاف ظاهر آنها بسیار نرم و لطیف هستند و همین ویژگی آنها را به پارچه‌های محبوبی برای تولید لباس‌های خانه و راحتی کرده است.

پارچه‌های حوله‌ای در انواع مختلف با نام‌های پارچه‌های استاندارد، پارچه‌های بافتنی، پارچه‌های حوله‌ای فرانسوی و پارچه‌های حوله‌ای پشمی تولید و استفاده می‌شود و هریک از این انواع در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های حوله‌ای فرانسوی دارای یک روی حوله‌ای و یک روی ساده دارند و با کیفیت بالای خود، بسیار مناسب دوخت لباس‌های راحتی هستند.

انواع پارچه‌ حوله ‌ای

انواع پارچه حوله ای شامل مواردی است که در ادامه نام برده‌ایم.

پارچه حوله ای ژاکارد

نحوه تولید پارچه حوله ای ژاکارد کمی پیچیده است. این پارچه نقش‌ها و رنگ‌های جذابی دارد که با استفاده از نخ‌های طرح‌دار به وجود می‌آیند. بنابراین، این نوع پارچه تنوع زیادی به لحاظ طرح و رنگ دارد.

پارچه حوله ای آنتی باکتریال

این پارچه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای گندزدایی می‌توان از آن استفاده کرد. پارچه آنتی باکتریال که اغلب برای تولید حوله مصرف می‌شود، می‌تواند تا ۹۸ درصد باکتری‌ها را از بین ببرد. ویژگی دیگر این نوع پارچه این است که در محیط‌های مرطوب کپک نمی‌زند. همچنین بر خلاف سایر پارچه‌ها، بوی بدی به خود نمی‌گیرید.

پارچه حوله ای پنبه با خلوص صد در صدی

با استفاده از پنبه، که یکی از پرمصرف‌ترین الیاف در جهان نساجی است، پارچه‌های حوله ای بسیار مرغوبی تولید می‌کنند. این نوع پارچه نیز رطوبت را به خوبی جذب خود می‌کند. همچنین نرمی و لطافت بی‌نظیری دارد و هیچ نوع حساسیتی برای پوست ایجاد نمی‌کند.

پارچه حوله ای میکروفایبر

میکروفایبر پارچه‌ای بدون پرز است. بله، ماجرا جذاب شد. اما چرا؟ به این دلیل که یکی از جذابیت‌هایی که پارچه می‌تواند در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد، پرز ندادن آن است. پارچه حوله ای میکروفایبر جذب رطوبت زیادی دارد و می‌تواند سطوح را تا ۹۹ درصد پاکسازی کند.

سویشرت و هودی با پارچه حوله ‌ای

سویشرت‌ها و هودی‌های حوله ای، از تازه‌ترین ترکیب‌ها با پارچه حوله ‌ای هستند. این لباس‌ها برای فصول زمستان با استفاده از این مدل پارچه، علاوه بر ظاهر زیبا و مدرن، گرمای بدن شما را حفظ می‌کند و بسیار مناسب این زمان هستند. برای تولید سویشرت‌ها و هودی‌ها معمولا از پارچه‌های حوله فرانسوی استفاده می‌شود. وزن سبک این لباس‌ها باعث راحتی پوشیدن و استفاده از آنها در تمام فصول سال خواهد شد. به دلیل سبک‌تر بودن وزن آنها نسبت به سایر انواع پارچه‌های زمستانی، به راحتی می‌توانید در مواقعی که لباس‌های زیاد باعث سنگینی و سختی در لباس پوشیدن می‌شود، از آنها استفاده کنید. این سویشرت و هودی‌ها مناسب تمام سنین و البته جنسیت‌ها هستند و تنها زنانه نیست. لباس‌های مردانه زیبایی نیز با استفاده از این پارچه تولید می‌شوند.

ست لباس کودک و بزرگسال

این جسن پارچه‌ها بسیار مناسب تولید لباس‌های ست مادر و دختر و یا حتی تمام اعضای خانواده هستند. این ست‌ها نیز به عنوان ست‌های راحتی قابلیت استفاده در منزل و همچنین برای عکس‌های فانتزی خانوادگی بسیار مناسب هستند.

ست‌های لباس مادر و کودک از طرح‌های مختلف و زیبایی از پارچه حوله ای تولید می‌شوند که هم مورد پسند کودک و هم مادر است. این لباس‌ها با پارچه‌های بسیار مرغوب توسط برند‌های محبوب در کیفیت بالا تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارچه حوله ای ۱۰۰ درصد پنبه

پنبه یکی از با کیفیت ترین الیافت مورد استفاده در صنعت پارچه است که با نگاه به محصولات تولید شده با آن می توانید به کیفیت بی نظیر آن پی ببرید. علاوه بر تولید پارچه حوله ای می توان از پنبه برای تولید لباس کودکان، تولید پانسمان ها، تولید لوازم بهداشتی مانند دستمال کاغذی و… نیز استفاده کرد. پارچه حوله ای ۱۰۰ درصد پنبه، جذب رطوبت عالی و پوشش راحتی دارد. بسیار نرم و لطیف است و به هیچ عنوان ایجاد حساسیت نمی کند.

از انواع این پارچه ها که میتوانید در بازار ایران خریداری کنید میتوان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • پارچه‌حوله ای پرزدار بلند
  • پارچه‌حوله ای پرزدار متوسط
  • پارچه‌حوله ای پرزدار کوتاه
  • پارچه‌حوله ای نانو
  • پارچه‌حوله ای نازک
  • پارچه‌حوله ای ضخیم
  • پارچه‌حوله ای یکبار مصرف
  • پارچه‌حوله ای میکروفایبر
  • و …

تن‌پوش‌ حوله ای

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای انواع پارچه حوله ای، دوخت تن پوش و حوله‌های مخصوص است. این تن پوش‌ها حفظ گرمای خوبی دارند و آب بدن را به صورت کامل جذب می‌کنند. چه چیزی بهتر از این؟! پس از یک دوش گرم، می‌توانید بدنتان را به راحتی خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *